Miben segíthetünk?

Tájékoztató a behajtási engedéllyel kapcsolatos változásokról, eljárásról

Tájékoztató a behajtási engedéllyel kapcsolatos változásokról, eljárásról
2025. június 17.

Pomáz Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2025. június 1. napi hatállyal megalkotta a 18/2025 (IV.30.) rendeletet és a korábbit önkormányzati utakon közlekedő járművek súlykorlátozásáról szóló 2/2018. (I. 26.) önkormányzati rendeletét hatályon kívül helyezte.

A módosítás alapján a behajtási engedélyaz alábbiak szerint kérhető meg:

Jelen tájékoztató a 2025. június 1-jén és azt követően benyújtott behajtási engedély kérelmeket érinti.

Pomáz Város Önkormányzat kezelésében lévő közutakon a 12 tonna, 5,5 tonna és 3,5 tonnát meghaladó össztömegű járművekkel kizárólag engedély birtokában lehet közlekedni. A behajtási engedély meghatározott útszakaszra adható ki!

Behajtási engedély iránti kérelmet egy járműre vonatkozóan a jogosultság feltételeinek egyidejű igazolásával:

- a tehergépkocsi, a vontató, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű tulajdonos üzembentartója, jármű használatára más jogosult személy

- a kérelemben megjelölt ingatlan tulajdonosa, jogszerű használója, vagy

- az építési tevékenységre vonatkozó engedély, bejelentés jogosultja nyújthatja be a rendelet 2. melléklet szerinti nyomtatványon.

Digitális kapcsolattartásra kötelezettek a kérelmet kizárólag elektronikus úton, e-papír szolgálatatás igénybevételével terjeszthetik elő az Önkormányzat 658159708 KRID azonosítójú hivatali kapujára.

Digitális kapcsolattartásra nem kötelezett magánszemélyek kérelmüket papír alapon is előterjeszthetik postai úton, vagy a Pomázi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán – 2013 Pomáz, Kossuth Lajos utca 23-25. – történő átadással.

 

A kérelmet e-mailben benyújtani nem lehet!

 

A behajtási engedély iránti kérelmet formanyomtatványon kell benyújtani, amely elérhető a település honlapján, illetve letölthető a lap aljáról.

A kérelem beérkezése után díjbekérő kerül kiküldésre (e-mailben), amely tartalmazza a regisztrációs díjat és a behajtási díjat. Ennek pénzügyi kiegyenlítése után kerül sor a behajtási engedély kiállítására.

A díjbekérőt (amely tartalmazza a regisztrációs és behajtási díjat) Pomáz Város Önkormányzat 10403057-50485456-57481400 számú számlájára átutalással kell megfizetni. Átutaláskor a banki közleményben az iktatószámot és a rendszámo(kat) kérjük feltüntetni.

 

A regisztrációs díj járművenként vagy járműszerelvényenként 4000 forint + Áfa.

 

Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2025. (IV. 30.) számú rendelete alapján 2025. június 1-től Pomáz területén behajtási díjat kell fizetni.

A díjszámítás alapja az éves országos autópálya-díj összege (D1 kategória): 59.210 forint.

 

A díjszámítás módja a rendelet 10. §-ában megtalálható, amely elérhető Pomáz Város honlapján (www.pomaz.hu > Önkormányzat > Hatályos rendeletek), illetve a Nemzeti Jogszabálytár oldalán (www.njt.hu).

 

A hiánytalan behajtási engedély ügyintézési határideje az írásbeli kérelem beérkezését követő 3 munkanap.

 

Felhívom a figyelmet, hogy az engedély meglétét, valamint annak érvényességét a közterület-felügyelet ellenőrzi. Amennyiben engedéllyel a jármű nem rendelkezik, vagy az nem érvényes, a közterület-felügyelő közigazgatási hatósági eljárás lefolytatását kezdeményezheti.

Kapcsolódó linkek / dokumentumok
Hírek []
Események []
Dokumentumok []
Aloldalak []